W sprawie tytułu dla dzielnej Lassie, dziewicy

Autor: Rafał Gawin, Gatunek: Poezja, Dodano: 07 marca 2011, 23:49:19, Tagi:  remiks 2011

                Żaden Mickiewicz ani poczucie wstydu,

                ani Hitler i Stalin, ani chuj wie co.

 

                „Księga wyjścia”

 

 

                To jest siano, którym żywią się konie Apokalipsy.

 

                Koń, który mówił językami Zachodu

               

 

Teraz na suczki mówi się foczki. Może napisał to sam Ulisses

na ostatnim skrawku żagla. Platon w wodzie tylko stwardniał,

sam z pilotem w ręku. Są to sprawy tak skomplikowane,

że nawet sam Jezus Chrystus nie potrafił rozróżnić pojęć

 

„czynić dobro” i „robić dobrze”. Sam Pan Bóg znęca się

nad nim złośliwie, dosłownie srając na wykopy-przepaście,

święcie przekonany o swojej nieśmiertelności (to podobno

niemiecki zwyczaj): Nic sam nie wymyślasz, tylko chodzisz

 

i spisujesz. Cała nadzieja w zaniku pamięci! Tyle złości i ognia

zamiast sakramentalnego „rozbierz się”. Milczenie filozofii,

dojrzałe jak upadłe jabłko. Obcuję sam ze sobą?  pies wyje 

 

cicho, śpiewa: Pan jest moim pasterzem. Gdybyś miał

wątpliwości, odpowiedź jest w tekście. Nikt z nas nie potrafi

się tak wyluzować i nie nakręcą o nas seriali telewizyjnych. 

 

 

Legenda:

– Darek Foks, „Menuet z kagańcem”, Sto najlepszych polskich reklam i jedna niemiecka (WBPiCAK,  Poznań 2009)

– Robert Rybicki, „Księga Wyjścia”, Gram, mózgu (WBPiCAK, Poznań 2010)

– Adam Wiedemann, „[siano]”, Czyste czyny (WBPiCAK, Poznań 2009)

– Miłosz Biedrzycki, „Koń, który mówił językami Zachodu”, Sofostrofa i inne wiersze (a5, Kraków 2007)

– Adam Kaczanowski, „mi zoo giń”, Nowe zoo (WBPiCAK, Poznań 2008)

– Robert Rybicki, „JA WSZYSTKIEGO:” , Gram, mózgu (WBPiCAK, Poznań 2010)

– Marek K.E. Baczewski, Kasandra idzie przypudrować nosek, „I”, Fortepian i jego cień (WBPiCAK, Poznań 2010) 

– Darek Foks, „Sto najlepszych polskich reklam”, Sto najlepszych polskich reklam i jedna niemiecka (WBPiCAK,  Poznań 2009)

– Marek K.E. Baczewski, „Morze II”, Fortepian i jego cień (WBPiCAK, Poznań 2010) 

– Adam Wiedemann, „*** [Tyle było śniegu dzieci…]”, Czyste czyny (WBPiCAK, Poznań 2009)

– Miłosz Biedrzycki, „Pochód rohimirów konnych w komisie przy Mikołajskiej”, Sofostrofa i inne wiersze (a5, Kraków 2007)

– Tadeusz Dąbrowski, „*** [Trzydziestoletni chłopiec święcie przekonany…]”, Czarny kwadrat (a5, Kraków 2009)

– Jaś Kapela, „drugi wiersz antykonsumpcyjny”, Reklama (Ha!art, Kraków 2005)

– Krzysztof Jaworski, „Łaska scenarzysty”, Hiperrealizm świętokrzyski (Biblioteka „Kartek”, Białystok 1999)

– Edward Pasewicz, „Noc z Wrocławia na Poznań”, Drobne! Drobne! (WBPiCAK, Poznań 2008)

– Jaś Kapela, „moje misiaczki potrzebują czułości”, Reklama (Ha!art, Kraków 2005)

– Marek K.E. Baczewski, „Wszystko gotowe do nocy: Michel Foucault”, Fortepian i jego cień (WBPiCAK, Poznań 2010)

– Adam Kaczanowski, „fantastycznie”, Nowe zoo (WBPiCAK, Poznań 2008)

– Feliks Netz, „Moja matka umiera”, Trzy dni nieśmiertelności (Instytut Mikołowski, Mikołów 2009)

– Edward Pasewicz, „Pan wszechświat”, Drobne! Drobne! (WBPiCAK, Poznań 2008)

– Piotr Macierzyński, XXX [już drugi raz sąsiad zrobił kupę…], Odrzuty (Ha!art, Kraków 2007)

– Krzysztof Jaworski, „Chłopiec z Batmanem. Obrazek miejski”, Hiperrealizm świętokrzyski (Biblioteka „Kartek”, Białystok 1999)

Komentarze (11)

  • dobry tekst

    • K Z
    • 08 marca 2011, 09:22:23

    fajny tytuł, zresztą wszystko :)

  • Dla mnie, remiks na medal!

  • Spoko, ale mam zastrzeżenia, co do podejścia, bo przy takiej liczbie "materiału" z cudzych wierszy można praktycznie napisać, co się chce.

    I same remiks traci sens, bo z jakich powodów akurat teksty tych autorów.
    Tym sposobem można zrobić wszytko.

    Wolę remiksy takie jak zrobiła np. Joanna Lech, czyli sam dobór materiału i jego splecenie staje się istotą. Osiąga się jakiś efekt, czy to komiczny, czy groteskowy etc.

    Tutaj jest po porostu wiersz z wielu, wielu słów.

  • Dziękuję za komentarze.

    Kamil,

    czyli mamy nieco odmienną definicję remiksu. Wychodzę z założenia, że rolą remiksującego jest właśnie napisanie swojego wiersza (używając Twoich słów: tego, co się chce napisać) przy wykorzystaniu cudzych fraz; powiem więcej, wydawało mi się to oczywiste ;)

    Jeśli chodzi o sam dobór materiału - z niczego się nie tłumaczę; możesz widzieć związki, "istotę splecenia materiału", możesz ją pomijać lub ignorować.

  • Powtórzę za Elą remiks na medal (mimo ze mam remiksów dość)
    "pies wyje



    cicho, śpiewa: Pan jest moim pasterzem. Gdybyś miał

    wątpliwości, odpowiedź jest w tekście. Nikt z nas nie potrafi

    się tak wyluzować i nie nakręcą o nas seriali telewizyjnych. "
    I tak trzymać.Czołem Rafale!

  • jak dla mnie po prostu rewelacja, najlepszy z tych, które czytałam.

  • To mam pytanie: dlaczego wziąłeś "ścieżki" akurat z tekstów tych autorów. Co chciałeś przez ten dobór powiedzieć, pokazać? Napisanie swojego wiersza to jeszcze nie wszystko( moim zdaniem).



  • Kamil,

    tak, "napisanie swojego wiersza to jeszcze nie wszystko", z tym stwierdzeniem mogę się zgodzić, również jeśli chodzi o remiksy ;)

    Napisałem już, że nie będę się tłumaczył; nie widzisz metody - OK, moja rola skończyła się na selekcji materiału ;)

  • No wiesz, bo tutaj wziąłeś raptem po kilka słów każdego z autorów i ulepiłeś wiersz i ja nie widzę zderzeń poetyk tych Panów, i teraz można powiedzieć, że to dobrze, że nie widzę,. Można także powiedzieć, że źle.

    Przy takim doborze, można jedynie wysunąć wniosek, że mam wielu różnie piszących autorów, czego nie widać w tekście.

    Jeżeli miksowałeś pod katem tematu, to tutaj nie mogę się odnieść, bo po prostu kilku książek z tych przytoczonych nie posiadam.

    W przypadku nie remiksu "swój wiersz" to już bardzo wiele :)

  • zakładam jednak, że jeżeli remiksujemy to staramy się zostawić coś charakterystycznego dla utworu, który remiksujemy.

    Naturalnie tutaj jest wolna amerykanka i można wszystko, ale mam zastrzeżenia.

    Bo widzisz, gdybyś wkleił ten tekst nie jako remiks nikt by się nie
    obczaił, że to remiks, to byłby po porstu niezły wiersz.

Musisz być zalogowany, żeby dodawać komentarze. Zaloguj się
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się